asakeast

شرکت بین المللی توسعه عمران آساک شرق

asakeast

شرکت بین المللی توسعه عمران آساک شرق

http://www.asakeast.com
بازاریابی مهندس فروش- سرمایه گذاری و تامین منابع مالی- تهاتر و مشارکتهای کلان- مطالعات و تحقیقات
http://www.asakeast.com

بایگانی

۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی شرکت

هر از چند گاهی که خبرگان صنعت ساختمان سخن از پروژه های کلان ساختمانی می نمایند، کمتر زمانی است که از ضعف سیستم فروش، رکن اساسی موفقیت و معروفیت هر کالایی در بازار مصرف سخن نگویند. امروزه زاویه دید فروشندگان بزرگ و قدرتمندان بخش توزیع به محصولاتی معطوف شده است که اصولاً زمان برگشت سرمایه برای تولید کننده از اهمیت والایی و سیستم فروش نیز از پیچیدگی و ظرافت خاصی برخوردارباشد.
شرکت هایی که پا به این عرصه گذارده اند با تعریف استراتژی و هدف ، برنامه ریزی ، سازماندهی و با ابزار مهندسی فروش چه بسا سنگین ترین و گران ترین برجها و مجموعه های بزرگ و مشهور جهانی را با سرعتی بی نظیر تبدیل به سرمایه ای هنگفت نموده اند .

موضوع :

از اینرو، شرکت بین المللی توسعه عمران آساک شرق با موضوع مدیریت بازاریابی ، مهندسی فروش و برند سازی پروژه های ساختمانی و به موازات تعریف فرصتهای اقتصادی به صاحبان سرمایه ، پس از تحقیقات تکمیلی و امکان سنجی های ناشی از مطالعات بازار به پشتوانه سوابق علمی و تحقیقاتی، مدیریتی و اجرایی گروهی از مدیران و مشاوران ارشد و چیدمان صحیح نیروی انسانی با نگرش راهبردی و استراتژیک و با هدف ایجاد بستری مناسب برای پاسخ گویی به نیاز جامعه و انجام طرح های نوین و به روز مدیریتی شکل گرفت.   

این شرکت با توجه به پتانسیل ها و داشته های علمی و فنی در خصوص برنامه ریزی قبل از شروع به احداث پروژه های ساختمانی، توسعه بازار و بازار سازی و نهایتاً ایجاد شبکه فروش و بازاریابی ، مصمم شد پل ارتباطی مطمئنی ما بین صاحبان اراضی و پروژه های ساختمانی با مشتریان باشد. 

در پایان: 

سرمایه گذاری در بخش اراضی و پروژه های ساختمانی هر چند سرمایه گذاری پر سودی است اما ظرافت ها و پیچیدگی های خاص خود را دارد که با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری، مراجعه به شرکت های مشاوره ای مطمئن جهت شناخت محصول مورد نیاز ضروری به نظر می رسد. بدیهی است، انبوه سازان نیز می توانند از این فرصت بهره مند گردند و اساساً برنامه ریزی، بازاریابی و فروش پروژه های خود را در اختیار چنین شرکت هایی قرار دهند.

هم اکنون، این شرکت با تعریف مدیریتی موازی و مستقل توانسته است، در دو حوزه خرد و کلان و با بهره مندی از تجربیات فروشندگان بزرگ ، حرکتی نوین و متفاوتی را پیاده نماید و موفقیت چشمگیری داشته باشد. در این سیستم، پروژه های ساختمانی در قالب جنس و محصول تولیدی تعریف و تولید می شود و جهت فروش برتر به مدیریت بازاریابی واگذار می گردد . این مدیریت نیز با بهره گیری از مهندسی فروش و تکنولوژی نوین بازاریابی پس از امکان سنجی و مطالعات بازار هدف و برخورداری از نظر مشاورین خبره ، اقدام به فروش کالاهای تحت اختیار خود می نماید .

http://www.asakeast.com

  • asak east
  • ۰
  • ۰

این بخش ضمن ارائه مشاوره بازاریابی و چگونگی فروش پروژه های ساختمانی، با چیدمان نیرو داخل پروژه و روشهای نوین فروش و پیش فروش فعالیت می نماید.

این مهم را نباید فراموش کرد که در فروش خرد پروژه های ساختمانی هرگز امکان آزمون وخطا نیست؛ چرا که تصویر مثبت یا منفی پروژه در اذهان مخاطبین، ارتباط مستقیم با چگونگی ورود به بازار، بازاریابی وروشهای تبلیغات پروژه دارد. از اینرو، بدون هیچ تردید و شائبه ای مهندسی فروش را به شرکتهای با تجربه و متخصص در این دانش نوین باید سپرد .بدیهی است؛ هزینه ای که برای مهندسی فروش و یا مشاوره در این بخش می گردد، می توان گفت مشابه هزینه های تبلیغات است که در جهان امروز سرمایه گذاری تلقی می گردد.     

قسمتی از خدمات این بخش به شرح ذیل می باشد   

شناخت و اولویت بندی بازارهای هدف

تعیین زمان و چگونگی ورود به بازار

برآورد قیمت با توجه به موقعیت، کاربری، متریال و امکانات پروژه با درنظرگرفتن شرایط زمانی و پتانسیل بازار

تعیین شرایط آسان برای خرید و ارائه تسهیلات ارزان برای سرعت بخشیدن به فروش

تدوین استراتژی های بازاریابی و تبلیغات

تهیه و اعمال سیستم نرم افزاری فروش یا پیش فروش

تهیه و تنظیم تیپ قراردادهای فروش یا پیش فروش که دربردارنده موضوع داوری در راستای حفظ حقوق کارفرما واستیفاء منافعش می باشد

الف - بازاریابی خصوصی، برای فروش یا پیش فروش گروهی :    

برگزاری ضیافت، حضور در مجمع صنفی، سمینارها، همایشها، مراجعه حضوری بازاریابان، تورهای تفریحیو روش های مشابه  

ب - بازاریابی عمومی، برای مخاطبین خاص :

تبلیغات عمومی، حضور بازاریابان در مراکز خرید، اماکن عمومی خاص و تفریحی، بازاریابی On Lin

ج - مشاوره و بررسی علل ناکامی و عدم موفقیت پروژه ها و ارائه پکیج های برون رفت از بحران  

د: آموزش و راه اندازی سیستم و دپارتمان   

خدمات این دپارتمان به 5 بخش زیر تقسیم بندی می شود : 

1 - بازاریابی  

2 - مهندسی فروش  

3 - تبلیغات و برندینگ

4 - بهره برداری و خدمات پس از فروش  

5 - راه اندازی مجتمع های چند منظوره  

 

  • asak east
  • ۰
  • ۰

سرمایه گذاری

در بخش ساختمان هر چند پر سود است اما ظرافت ها و پیچیدگی های خاص خود را دارد. این واحد ضمن مشاوره سرمایه گذاری، پس از تهیه پکیج اقتصادی و طرح توجیهی از پروژه ها در هر مرحله ای که باشند اقدام به جذب سرمایه گذار و شریک یا فروش در سطح کلان پروژه می نماید . فراموش نگردد که سرمایه گذاران حقیقی دارای سلایق و علایق مختلفی هستند، سرمایه گذاران حقوقی نیزعمدتاً طبق استراتژی تعریف شده در کمیسیون های ذی ربط خویش عمل می نمایند که می تواند شامل گردشگری، مسکونی، تجاری، اداری، خدماتی، اقامتی، آموزشی و بعضا مختلط باشند.
ارتباط دائم و همکاری مستمر میان شرکت با سرمایه گذاران کلان و بنگاه های اقتصادی همچنین برخورداری از اطلاعات بروز شهرسازی و سیاست های کلان شهری این شرکت را قادر ساخته که بتواند ضمن ارائه مشاوره علمی و موثر، به سادگی اقدام به جذب سرمایه گذاران برای بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری نماید . به کمک بازاریابی خصوصی و به عبارتی معرفی بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری به بنگاه های حقیقی و حقوقی به سهولت می توان سرمایه گذاران را ترغیب و تشویق به ورود به این عرصه کرد. بدیهی است، در صورتی که بدین روش موفقیت مورد نظر حاصل نشد، می توان به شکل فراخوان عمومی "مشارکت در ساخت و اجرا"، "سهام پروژه"، "پیش فروش طبقاتی"، " پیش فروش گروهی" و روشهای مشابه، پروژه را پس از تعیین مخاطبین و بازار هدف به طور عمومی عرضه نمود. البته، معمولا در صورت دارا بودن توجیه اقتصادی، معرفی پروژه ها در مرحله بازاریابی خصوصی و بدون تبلیغات عمومی، منجر به جذب سرمایه گذار و یا شریک می گردند و دیگر نیازی به هزینه های گزاف برای بازاریابی عمومی نیست.

بخش سرمایه گذاری به دو بخش ذیل تقسیم می شود:  
جلب سرمایه گذار داخلی

جلب سرمایه گذار خارجی

 

 

تامین منابع مالی: 

با توجه به آنکه برنامه ریزی برای تأمین منابع مالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است این واحد ضمن مشاوره مالی با ارائه روش های مختلف تلاش می نماید مشکلات مالی پروژه را به هر شکل ممکن مرتفع نماید تا پروژه بتواند طی زمان بندی تعریف شده به نحو مطلوب اتمام یابد.
قسمتی از خدمات این بخش به شرح ذیل می باشد:

1- روش های ریالی و ارزی:  

2-روش های جذب سرمایه های خرد:

  • asak east
  • ۰
  • ۰

1- روش های تهاتری:  

اعمال سیستم تهاتر اقلام بنا که شامل سرفصل های ذیل می گردد ، حاصل سالها کار مهندسی فروش پروژه های ساختمانی است.بدین صورت که پس از استقرار پرسنل در دفاتر فروش ، بسیاری از مراجعه کنندگان جهت خرید  یا سرمایه گذاری در واحد های پروژه پیشنهاد تهاتر مصالح ساختمانی متعلق به خویش را  به ازاء واحد های پروژه مطرح می نمودند . به مرور زمان این مشتریان پس از خریدها و سرمایه گذاری های متعدد در پروژه های تحت مدیریت شرکت آساک ، بخشی از مشتریان همیشگی این شرکت شدند به گونه ای که شرکت لاجرم باشگاه تهاتر کنندگان را تاٌسیس و راه اندازی نمود .

اکنون شرکت آساک با این پتانسیل بالفعل می تواند بخش عمده ای از واحد های پروژه را بدین روش به فروش رساند و در فرایند تاٌمین نقدینگی پروژه نیز سهم بسزایی داشته باشد . 

روش های تهاتری عبارتند از:

1- اعمال سیستم تهاتر مصالح و تجهیزات ساختمانی

2- اعمال سیستم تهاتر خدمات پیمانکاری و اجرای پروژه

3- اعمال سیستم تهاتر فروش و اجاره ماشین آلات

4- اعمال سیستم تهاتر عوارض شهرداری

2- اعمال سیستم لیزینگ تامین مصالح و تجهیزات

این شرکت پیرو تفاهم نامه همکاری با برخی از بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری، توانسته ثمن برخی از اقلام و تجهیزات کلان پروژه های ساختمانی را در قبال ترهین املاک اداری و مسکونی دارای پایانکار به صورت لیزینگ تامین نماید .

البته بعضی از سرمایه گذاران خصوصی طرف قرارداد شرکت نیز در تامین نقدینگی در قالب لیزینگ خارج از سیستم بانکی با شرکت آساک همکاری مستمر دارند.

  • asak east
  • ۰
  • ۰

امکان سنجی (Feasibility Study) ارزیابی و تجزیه و تحلیل پتانسیل یک پروژه پیشنهادی است و بر اساس تحقیقات و مطالعاتی پایه ریزی شده است که روند تصمیم گیری را پشتیبانی کند.

در واقع وقتی که قصد داریم موافقت سرمایه گذار و یا نهاد وام دهنده ای را برای سرمایه گذاری و یا اعطای تسهیلات جلب نماییم، باید بتوانیم طرح خود را به خوبی معرفی نموده و از جوانب مختلف، عملی بودن، مفیدبودن و سودآوربودن آن را نشان دهیم. به همین منظور لازمست تا گزارشی را تحت عنوان طرح توجیهی و یا طرح توجیه فنی، اقتصادی و مالی پروژه ارائه نماییم.

گزارش های ذکر شده در بالا در واقع سطحی ترین و ساده ترین شکل گزارشهای امکان سنجی می باشد که بنا به حساسیت های سرمایه گذاران ممکن است به بخشهای جزئی تر و بصورت مجزا مطرح شوند ولی ماهیت آن ها از این سه مورد خارج نیست : 

1- معرفی طرح و مطالعات فنی

2- مطالعات بازار

3- بررسی های مالی و اقتصادی

امکان سنجی دارای دو سطح کلی مقدمانی و نهایی می باشد.  

 مطالعات امکان سنجی مقدماتی (PFS)

به مشخصات کلی پروژه پرداخته  می شود و معمولا در زمانی که سرمایه گذار با چند گزینه مختلف روبروست انجام میگردد.

 مطالعات امکان سنجی نهایی (FS)

پس از مرحله پیدایش طرح و تعریف چارچوب کلی آن از لحاظ مشخصات محصول، ظرفیت تولید و میزان سرمایه گذاری انجام می شود. این مطالعات بنا به نیاز و درخواست کارفرما، در سطوح مختلفی از جزئیات پروژه می تواند وارد شود.

مطالعه امکان سنجی، پتانسیل موفقیت یک پروژه را ارزیابی میکند، به همین دلیل بیطرفی یک فاکتور مهم در اعتباری است که از طرف سرمایه گذاران و موسسات وام دهنده در زمان تهیه برای امکان سنجی مد نظر قرارداده میشود. از این رو باید این کار را به صورت هدفمند انجام داد و از یک روش بی طرفانه برای فراهم کردن اطلاعاتی که تصمیم ها بر مبنای آن گرفته می شوند، استفاده نمودقطعاً خود موسسات وام دهنده و یا سرمایه گذاران نمی توانند به عنوان تهیه کننده، شرایط بی طرفی را به صورت کامل در تمامی موارد مورد مطالعه حفظ نمایند، از این رو نیاز است که مشاوران  دارای تاییده به تهیه امکان سنجی بپردازند.

مطالعات امکان سنجی یک گام بسیار حساس و حیاتی در فرآیند برآورد کسب وکار است. اگر این گام به درستی طی گردد، راهنمای شما برای دستیابی به بهترین سرمایه گذاری ممکن است و قطعاً آگاهی لازم برای تصمیم گیری صحیح را در اختیار شما قرار می دهد.

  • asak east